Summer is roaring again in Naples and I am at the entrance of Spaccanapoli, in fact, after a while I was missing I returned to the center of the city.
What was not missing In Naples instead were the tourists who crowded the Buvero area where there are local markets and where you can find everything you need.
I had an appointment at 12:00 But I had arrived in the city around 10:00 in great advance also for the great punctuality of the means of transport.
At this point I took the opportunity to take a long tour and take some beautiful photographs of the city’s monuments and the wonderful architectural masterpieces that are well provided for our narrow lives of communication.
Piazza Trieste e Trento is a small masterpiece of medieval Italy set in the most modern district of Piedmont creation.
With great pleasure I have found that the scaffolding which afflicted the San Carlo building has finally been removed and a wonderful building has emerged.
Although the weather was good, the sky was decorated with variegated glazes of cold air infiltrations at high altitude very weak but that created a wonderful frame to the Neapolitan monuments.
While I was taking the photos of the Castel dell'Ovo I met some French tourists to whom I then explained that the work they were immortalizing had been created under a French dynasty and that the marriage between Neapolitan and French had created a large part of the monuments the most beautiful in the world.
While I was lost among the beauties of my city it came time to go to do the interview that I had to support and I walked through the alleys of Town Hall Square to go to the headquarters of the company that had summoned me.
The huge open space hosted the stands of the Buffalo Fest a saga where you could taste the tasty mozzarella buffalo bell.
After the interview I set off for my return home and with the photo of this beautiful detail of the hills overlooking Naples that I greet the wonderful pioneers of the blockchain Hive that have come between the lines of my crypto blog, Good social life to all.
Una mattina in giro tra le meraviglie di Napoli
L'estate è tornata a ruggire a Napoli ed io sono all' ingresso di Spaccanapoli, infatti, dopo un po' di tempo che mancavo sono ritornato nel centro della città.
Ciò che non mancava a Napoli invece erano i turisti che affollavano il Buvero alla Pignasecca zona dove sono presenti mercati rionali e dove si può trovare tutto ciò che occorre.
Avevo appuntamento alle 12:00 Ma io ero arrivato in città verso le 10:00 in grande anticipo anche per la grande puntualità dei mezzi di trasporti.
A questo punto ne ho approfittato per fare un giro lungo e scattare qualche bella fotografia ai monumenti della città e ai meravigliosi capolavori architettonici di cui sono ben forniti le nostre strette vite di comunicazione.
Piazza Trieste e Trento è un piccolo capolavoro dell'Italia medievale incastonato nel più moderno quartiere di creazione piemontese.
Con notevole piacere ho constatato che i ponteggi di ristrutturazione che affliggevano il palazzo San Carlo sono stati finalmente rimossi e ne è venuto fuori un edificio meraviglioso.
Anche se il tempo era buono il cielo era addobbato con variegate velature di infiltrazioni d'aria fredda in alta quota molto deboli ma che creavano una meraviglio cornice ai monumenti partenopei.
Mentre scattavo le foto del Castel dell'Ovo ho conosciuto delle turiste francesi alle quali poi ho spiegato che quell'opera che stavano immortalando era stata creata sotto una dinastia francese e che il connubio tra napoletani e francesi avesse creato una gran parte dei monumenti tra i più belli del mondo.
Mentre mi perdevo tra le bellezze della mia città è arrivato il momento di andare a fare il colloquio che dovevo sostenere e mi sono incamminato tra i vicoli di Piazza Municipio per recarmi alla sede dell'azienda che mi aveva convocato.
L'enorme spiazzale ospitava gli stand della Bufala Fest una saga dove si poteva assaggiare della gustosissima mozzarella di bufala campana.
Terminato il colloquio mi sono messo in cammino per il rientro a casa e con la foto di questo bellissimo dettaglio delle colline che sovrastano Napoli che saluto i meravigliosi pionieri della blockchain di Hive che sono capitati tra le righe del mio cripto blog, buona vita sociale a tutti.
This report was published via Actifit app (Android | iOS). Check out the original version here on actifit.io
Height175 cm | Weight98 kg | Body Fat% | |||
Waistcm | Thighscm | Chestcm |